Jaarverslag NatuurWijs 2022 - Kinderen in verbinding met Natuur

Kinderen in verbinding met natuur. Dit is niet alleen de titel van het jaarverslag NatuurWijs 2022, maar ook het hart van onze missie: ‘kinderen in verbinding brengen met de natuur waar ze deel van uitmaken, in de overtuiging dat, als zij zich verbonden voelen met de natuur, ze zich zullen ontwikkelen tot wereldburgers die verantwoordelijkheid nemen voor hun medemens en hun natuurlijke omgeving’.  En met kinderen bedoelen we alle kinderen, ook zij die in hartje stad en minder welvaart opgroeien.  Alleen dan leggen we de basis voor een duurzame en (natuur)inclusieve samenleving.

2022 was een jubileumjaar voor ons, waarin we het 10 jaar bestaan hebben gevierd van Stichting NatuurWijs. We hebben in deze 10 jaar veel bereikt en ons ontwikkeld tot de professionele en toonaangevende organisatie die we vandaag de dag zijn. Meer dan 125.000 kinderen namen in deze jaren deel aan NatuurWijs, onder begeleiding van onze toegewijde NatuurWijzers.

Benieuwd naar wat wij allemaal met elkaar hebben bereikt in 2022? Lees dan het volledige jaarverslag via deze link (pdf-bestand)